Covides SCCL participa, conjuntament amb CEVIPE Grup Cooperatiu SCCL, Agrícola de Falset – Marçà SCCL, BATEC SCCL i EMELCAT SCCL, en un projecte singular liderat per la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), per estudiar la creació i desenvolupament d’una Comunitat Energètica Rural (CER).
Una CER és una agrupació d’autoconsum energètic que permet consumir l’energia generada dins del mateix municipi/empresa/cooperativa (essencialment, fotovoltaica), utilitzant la xarxa elèctrica ja existent. Els objectius d’aquesta són:
Des de COVIDES, s’ha formulat una primera fase de recollida de dades de socis voluntaris de diferents punts del Penedès (30 socis de 20 municipis en total) pel projecte, i s’està estudiant la seva viabilitat perquè, en un futur, es pugui expandir aquesta a més socis o entitats jurídiques, ja siguin sòcies actuals de COVIDES com no, a més de ser o no ser-hi titulars d’una explotació agrícola, fent a les cooperatives agrícoles proactives en la transició ecològica cap a les energies renovables.
Aquest projecte ha estat finançat pel Ministeri de Treball i Economia Social de l’Estat espanyol, a través del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya.

Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.